S tím, jak Evropská kosmická agentury (European Space Agency, ESA) zvyšuje evropské ambice v kosmickém průzkumu, tak se podobně snaží zapojovat do zapalování zvědavosti v mladých myslích. A jaký může být lepší způsob inspirování budoucích průzkumníků, než plně vybavený lunární rover – výtvor zrozený z nového partnerství ESA s firmou PLAYMOBIL?

Od představ k realitě: Nová zkušenost s hraním
Sada Starter Pack Space Mission, která byla vydána začátkem roku, zve děti, aby se vžily do role astronauta ESA, který zkoumá Měsíc. S futuristickým vozidlem mohou mladí průzkumníci kličkovat kamenitým terénem, sbírat vzorky hornin a analyzovat je v mobilní stanici vybavené anténou, která přenáší objevy prostřednictvím družice obíhající kolem Měsíce. Tento scénář přitom není tak přitažený za vlasy, jak by se mohlo zdát: prostřednictvím svého programu Moonlight ESA aktivně pracuje na blízké budoucnosti, kde služby jako družicová navigace, videohovory nebo sdílení souborů budou stejně bezproblémové na Měsíci, jako dnes na Zemi.
Škola hrou: Okno do lunárních ambicí ESA
Tato nová sada hraček odráží trvalý závazek ESA k průzkumu Měsíce. Nedávno otevřené zařízení LUNA, které představuje výsledek spolupráce mezi ESA a DLR a které se nachází hned vedle Střediska astronautů ESA v Kolíně nad Rýnem, poskytuje realistické výcvikové prostředí věrně napodobující povrch Měsíce. Zde mohou astronauti i technici testovat a připravovat budoucí kosmické mise. Včetně mise se Spotem, robotickým psem. Zároveň probíhá vývoj lunárního modulu Argonaut, který je významným evropským mezníkem se schopností dopravovat na Měsíc širokou paletu nákladů. Mezi ně patří základní zdroje pro astronauty, jako je jídlo, voda a vzduch, stejně jako rovery, vědecké přístroje a infrastruktura pro komunikaci či výrobu energie.
Odkaz objevů, pozvání do budoucnosti
„Tato nová sada PLAYMOBIL pokračuje v dlouhodobém partnerství, které letos nabývá zvláštního významu, jelikož oslavujeme 50. výročí založení ESA a zaměřujeme se na rok 2040 s novou strategií, která nastiňuje ambice Evropy v pěti klíčových cílech. Mezi ně patří průzkum a objevování,“ uvádí referentka pro partnerství a licencování značek v ESA Nadia Lüdersová. „Toto partnerství zajišťuje, že zvědavost a kouzlo vesmíru budou i nadále podněcovat mladou fantazii a vychovávat tak novou generaci připravenou objevovat, inovovat a utvářet Evropu zítřka.“
Nová sada je nyní k dispozici v internetových obchodech PLAYMOBIL ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a ve Velké Británii.
Další informace jsou k dispozici na portálu Evropské kosmické agentury (ESA).