Česky English

Úvodní stránka Aktuality Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – Bezpečné autovlaky pro životní prostředí) poprvé testován mimo simulátory

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – Bezpečné autovlaky pro životní prostředí) poprvé testován mimo simulátory

25.1.2011

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – Bezpečné autovlaky pro životní prostředí) poprvé testován mimo simulátory Cílem tohoto projektu je zlepšit prostřednictvím bezpečných a ekologických silničních vlaků (konvojů) osobní automobilovou dopravu.

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – Bezpečné autovlaky pro životní prostředí) poprvé testován mimo simulátory

Řidič v kabině

(Image zdroj: auto idnes)

 

Výsledky projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – Bezpečné autovlaky pro životní prostředí) byly poprvé otestovány mimo simulátory na zkušebním okruhu ve Švédsku. Cílem tohoto projektu je zlepšit prostřednictvím bezpečných a ekologických silničních vlaků (konvojů) osobní automobilovou dopravu. V rámci programu jsou vyvíjeny prototypy systémů, které umožňují bezpečné zavedení silničních vlaků do běžného provozu.

Projekt SARTRE je řízen společností Ricardo UK Ltd. ve spolupráci s celou řadou dalších firem: Idiada and Robotiker-Tecnalia ze Španělska, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) z Německa, SP Technical Research Institute ze Švédska a rovněž Volvo Car Corporation a Volvo Technology ze Švédska. Financování projektu je částečně zajištěno Evropskou komisí pod 7. rámcovým programem EU.

Jízda vozidel je založena na pohybu konvoje vozidel, kdy profesionální řidič v prvním vozidle vede (řídí) všechna další. Každý automobil sleduje vzdálenost, rychlost a směr jízdy a upravuje tyto parametry podle vozidla před ním. Všechny automobily jsou zcela nezávislé a každé z nich může konvoj kdykoliv opustit.

Jízda v konvojích má za cíl zlepšit bezpečnost silničního provozu minimalizováním lidského faktoru, který je příčinou až 80 procent všech dopravních nehod. Dále by tento způsob dopravy měl snížit produkované emise CO2 až o 20 procent. Technologie je pohodlná i pro řidiče, neboť umožňuje věnovat se jiným věcem než řízení. Vzhledem k tomu, že vozidla by se měla v konvojích pohybovat I běžnou „dálniční” rychlostí se stanovenými rozestupy, mohla by napomoci odbourat dopravní zácpy.

Více informací na
http://www.geobusiness.cz/2011/01/bezpecny-autovlak-poprve-overen-v-praxi/

 

Zdroj Geobusiness

Sekce: Aktuality   |   Tisk   |   Poslat článek známému




RSS kanál  |  XML Sitemap  |  Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2020

2017 Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI 

Background image ©ESA - P.Carril
Administraci zajišťuje redakční systém společnosti NETservis s.r.o.